Vuosi 2024 oli täynnä mahdollisuuksia, mutta yksi asia pysyi muuttumattomana: koko yrityksemme sitoutuminen poikkeuksellisen hyvään asiakaspalveluun.
Tutkitusti tyytyväiset asiakkaat vuonna 2024
Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa yritykset etsivät keinoja parantaa asiakaskokemusta. Yksi tehokkaimmista tavoista seurata asiakastyytyväisyyttä on Net Promoter Score (NPS), joka mittaa asiakkaiden halukkuutta suositella yritystä muille. Koillis-Satakunnan Sähkö Oy:llä NPS-tutkimus on jatkuvaa, ja sen toteutus tapahtuu Trustmaryn alustan kautta. Tämä mahdollistaa läpinäkyvyyden asiakkaille, reaaliaikaisen palautteen keräämisen sekä analysoinnin.
Vuonna 2024 lähetimme asiakkaillemme kaiken kaikkiaan 4 463 asiakastyytyväisyyskyselyä. Saimme yhteensä 1 718 vastausta, eli vastausprosentti nousi lähes 38,5 prosenttiin (38,49%). Toimialasta riippuen asiakastyytyväisyyskyselyiden keskiarvo sijoittuu 10 – 20 % välille. Toimialan lisäksi tähän vaikuttaa myös kyselyn aihe sekä kohderyhmä.
Net Promoter Score eli NPS, on keskeinen mittari asiakasuskollisuuden ja -tyytyväisyyden arvioinnissa. NPS tulee kuitenkin verrata yrityksen toimialastandardiin. Vuoden 2024 NPS-arvomme oli 75, mikä on erinomainen tulos. NPS-jakauma oli seuraava:
- Promoottorit (79,14%): Erittäin tyytyväiset asiakkaat, jotka aktiivisesti suosittelevat palvelujamme.
- Passiiviset (16,49%): Tyytyväisiä, mutta vähemmän aktiivisia suosittelijoita.
- Kriitikot (4,37%): Asiakkaat, jotka antavat meille arvokasta tietoa palveluidemme parantamiseksi.
Keräämämme asiakaspalaute on ollut korvaamatonta, koska pyrimme ymmärtämään asiakkaidemme tarpeita paremmin. Jokainen palaute on auttanut meitä parantamaan toimintaamme ja varmistamaan, että asiakaskokemus pysyy myös jatkossa korkealla tasolla.
Voit lukea lisää Net Promoter Scoresta sekä vastaajien kategorisoinnista Trustmaryn sivuilta.